У Києві пройшов міжнародний форум з Лобізму та GR: Команда ГО «Сила України» та ІА «УкрПрес» взяли активну участь

5 вересня у київському «Прем’єр палац» пройшов черговий знаковий захід, команда інформагенства УкрПрес Інфо, Благодійний Фонд «Сила України», ГО агенція журналістських розслідувань «Сила України» представляли Київ та Миколаївський регіон. 

Організатор заходу команда першого лобістського клубу України LOBBY CLUB та українська асоціація GR професіоналів та лобістів. Міжнародний Форум з лобізму та Government Relations якій об’єднає провідних експертів, політиків, юристів, а також представників бізнесу для обговорення актуальних питань та перспектив запровадження лобіювання в Україні.

Головна мета — створити платформу для відкритого діалогу між різними сторонами та розробити рекомендації щодо ефективного та прозорого лобіювання в нашій країні.До відома: Лобіювання, лобізм (англ. lobbying, lobbyism government relations, public affairs, public advocacy) — цілеспрямований легальний або нелегальний[джерело?] вплив на органи державної влади та місцевого самоврядування, а також на їх посадових осіб, спрямований на них від імені іншої особи, організації або групи. Мету лобіювання становить закріплення власних інтересів чи інтересів третіх осіб (клієнтів) в управлінських рішеннях, що ухвалюються.

Сутністю лобіювання є можливість легального впливу на державні інститути задля захисту власних інтересів чи інтересів третіх осіб під час ухвалення тих чи інших рішень. Завдяки лобіюванню відбувається конкуренція між різними групами інтересів за використання означеного права. Конкуренція, своєю чергою, підвищує рівень прозорості процесу ухвалення управлінських рішень та зменшує потенціал використання при цьому корупційних інструментів.Основні сесії форуму:1. Запровадження лобіювання в Україні: обговорення основних принципів та кращих практик.2. Регулювання та Міжнародний Досвід лобістської діяльності3. Особливості лобіювання у США: відкритий діалог з Катериною Одарченко, експертом у сфері лобізму та Government Relations.

Так, в рамках першої секції щодо лобіювання в Україні Олеся Оленицька, директорка корпоративних зв’язків компанії Київстар, наголосила, що Закон про лобіювання відкриває нові можливості для доброчесного бізнесу. Проте в деяких положеннях може вбачатись заадміністрованність процедур, що доволі гнучко мінімізується через лібералізацію діяльності громадських організацій. Також О. Оленицька звернула увагу на те, що відкритим залишається питання «білого лобізму», тобто такого, що діє в рамках корпоративних систем, а також більш чіткого розмежування економічного лобізму від політичного. Не до кінця врегульовані на її думку також є питання лобізму, що мають виключно суспільний інтерес як такого, що не несе додаткових персональних чи бізнес зацікавленостей.

Анастасія Зернова, адвокат, екс-голова Департаменту НАЗК, співзасновниця Ukraine House Vienna, а також співавторка законопроекту від НАЗК доповіла, що Закон про лобіювання відповідає найкращим міжнародним стандартам та створювався у відповідності з рекомендаціями та практиками ОЕСР. Також А.Зернова зробила акцент на тому, що впроваджений закон є рамочним і повинен удосконалюватись в залежності від реалій ринку та специфіки його гравців.

До обговорення окремо також долучились: Павло Козирєв, голова Всеукраїнської громадської організації Асоціація малих міст України, з тематикою лобізму в контексті місцевого самоврядування, а також Віктор Залізнюк, керівник практики GR юридичної компанії ADER HABER, адвокат, радник, щодо відповідальності за лобістську діяльність, позитивних та негативних сторін від створення реєстру лобістських організацій.

Галина Янченко, український політик, громадський діяч, Народний депутат України, голова тимчасової спеціальної комісії з захисту прав інвесторів, звернула увагу на важливість партнерського підходу в адвокуванні та лобізмі з державними органами. Так, Г. Янченко зазначила, що не достатньо лише озвучувати проблематику в певній сфері, але й залучатись експертно до її вирішення, ефективно допомагати з формуванням громадської думки, в першу чергу за допомогою професійних та комунікаційних стратегій. Зокрема, однією з ефективних моделей є на етапі звернення формувати медіа план з показником того, на скільки суспільно значимою є проблема та як заявник може вплинути на суспільну думку за допомогою медійного охоплення.

В рамках другої секції першочергово розглянули галузеві питання від: Олександра Серьогіна, члена НАЗК 2017-2019, заступника керівника секретаріату вищої ради правосуддя, к.ю.н., адвоката, а також щодо інвестиційних можливостей ринку землі та впливу на економіку держави від Олександра Кравченко, СЕО сервісу земельних інвестицій ZEMINVEST. Наталія Клочкова, суддя Окружного адміністративного суду м. Києва, проаналізувала національні справи щодо адміністративних порушень в сфері конфлікту інтересів та підняла дискусію щодо рівня санкцій, та їхньої ефективності.

Михайло Поляков, заступник СЕО з корпоративних зв’язків «Філіп Морріс Україна», співголова комітету Американської торговельної палати в Україні, зазначив, що справжнє лобі повинно ґрунтуватись на 3 ключових принципах, які стосуються всіх учасників цього процесу: повага, доброчесність та довіра. При чому на думку М.Полякова наразі якісну роль лобіста виконують саме бізнес асоціації та об’єднання, а на питання, чи готова його компанія заключити публічний договір із зареєстрованим лобістом – відповів позитивно, оскільки це показує готовність та прозорість діяльності в сфері адвокації та GR і може відкривати кордони в переговорах чи позиціях, які закриті через специфіку ринку чи товару.

В подальшому розглядались питання регулювання в контексті міжнародного досвіду лобістської діяльності.

В своїй доповіді про інвестпривабливість України Марк Макнеймі, засновник та власник Ukrainian Business News Network, СЕО компанії Frontierview (2015-2023) зазначив 3 значимі поінти: європейські інвестори готові інвестувати в Україну та високо оцінюють зниження рівня корупції в цілому; проте корупція в найвищих ешелонах влади, які приймають ключові рішення, залишається високою і вони не готові інвестувати у «вирішення питань»; а малий та середній бізнес недооцінені у якості інвесторів, оскільки для них входження в ринок та поступове інвестування менш ризикові фінансово та репутаційно.

Щодо особливостей лобіювання в Польщі Олег Дєдух, бізнесмен, засновник та керівник Ukrinvest LLC i Join Group LLC, засновник Fundacija “Hermes” в Польщі, вказав, що регулювати лобізм в Польщі почали ще у 2005 році, і наразі переважна більшість компаній, що працюють з адвокацією та GR, вже вийшли із тіні та реєструються у якості лобістів. Проте все ще є організації, які приховують свій політичний чи економічний лобізм під плашкою pr, хоча санкції за таку активність доволі високі.

Специфікою лобізму в США поділились американські експерти, зокрема в судовій та публічно-адміністративній сферах. Так, до презентацій на Міжнародному форумі з Лобізму & GR (Lobby & Government Relations) долучились Кендал Коффі, провідний юрист Флориди, колишній прокурор США Південного округу Флориди та Джейсон Л. Шелтон, представник президентської адміністрації Білого Дому та загальних служб США, екс-віце-президент по відносинах з урядом Phillip Morris International.

У Києві пройшов міжнародний форум з Лобізму та GR: Команда БО «Сила України» ІА «УкрПрес» взяли активну участь

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Яндекс.Метрика